Digital Signage to innowacyjny system dystrybucji cyfrowych treści pozwalający na dynamiczną i angażującą komunikację wizualną firmy z klientem, i z tego też powodu chętnie wykorzystywany w przestrzeni publicznej. Na system ten składają się różnorodne narzędzia multimedialne, między innymi: monitory LED, OLED i LCD, projektory, telebimy, projekcje holograficzne, a także rozwiązania interaktywne, takie jak infokioski czy dotykowe infografiki. Stanowią one najlepsze obecnie medium informacyjno-reklamowe o masowym zasięgu. Dlatego dziś systemy Digital Signage można spotkać wszędzie – korzysta z nich właściwie każda nowoczesna firma, której zależy na efektywnym marketingu.

Najważniejsze cechy Digital Signage

Digital Signage solutions to doskonały sposób na skuteczne dotarcie do odbiorcy z wszelkiego rodzaju treściami informacyjnymi i reklamowymi, dlatego tak chętnie stosuje się je w marketingu. O ich efektywności decyduje przede wszystkim forma przekazu, a konkretnie jego dynamiczność – ruchome obrazy zawsze przyciągają wzrok i wzbudzają duże zainteresowanie odbiorców. Digital Signage solutions charakteryzują się też prostotą obsługi i nieograniczoną wręcz elastycznością. Treść umieszczana na nośnikach wchodzących w skład systemu jest modyfikowalna – można ją dowolnie zmieniać, gdy zajdzie taka konieczność, a nawet zaprogramować tak, by każdy nośnik wyświetlał inną treść lub zmieniał ją w zależności od pory dnia. Nie wiąże się to oczywiście z żadnymi kosztami. Wprowadzanie modyfikacji nie jest też pracochłonne, ponieważ zarządzanie całym systemem odbywa się zdalnie za pomocą komputera wyposażonego w specjalnie do tego celu przeznaczone oprogramowanie – wystarczy więc kilka kliknięć myszką.

Zastosowanie Digital Signage

Systemy Digital Signage znajdują zastosowanie właściwie w każdym segmencie rynku. Wykorzystuje się je nie tylko w handlu i rozrywce, ale też hotelarstwie, turystyce, gastronomii, transporcie i wielu innych branżach. Sprawdzają się nawet w placówkach administracji publicznej. Infokioski to już standardowy element wyposażenia urzędów, banków, ośrodków kultury i sztuki oraz placówek medycznych, tablice LED można spotkać na każdym dworcu i lotnisku, z projektorów chętnie korzystają szkoły i uczelnie, bez telebimów nie może się obejść żaden plenerowy koncert, a projekcje holograficzne świetnie dopełniają różnego rodzaju pokazy sceniczne. Na zaletach Digital Signage już dawno się poznała zarówno Warszawa, jak i inne mniejsze i większe polskie miasta. Ta rewolucja technologiczna objęła całą Polskę.