Digital Signage w Polsce – czy warto zainwestować w tę formę prezentowania informacji?


Share this :   | | | | |

Digital Signage to termin wciąż stosunkowo mało znany, jednak wykorzystanie tej technologii jest już powszechne. Z systemami Digital Signage spotykamy się praktycznie na każdym kroku: w sklepach, bankach, kinach, hotelach, urzędach, a także na stadionach, dworcach czy lotniskach. Ta nowoczesna forma komunikacji wizualnej to dziś najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy sposób przekazywania informacji i prezentacji reklamy, a przez to też najbardziej efektywny – stąd jego ogromna popularność.

Z jakich elementów składają się systemy Digital Signage?

Systemy Digital Signage opierają się na wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi IT: komputerów i połączonych z nimi urządzeń peryferyjnych, oprogramowania umożliwiającego zdalne zarządzanie treścią oraz różnorodnych nośników multimedialnych, których zadaniem jest wyświetlanie tej treści na swoich ekranach. Najczęściej spotykane w przestrzeni nośniki multimedialne to oczywiście monitory LCD i tablice LED, na których można wyświetlać dowolne komunikaty, grafiki oraz ruchome obrazy. Niektóre z nich są nawet interaktywne. Nic więc dziwnego, że systemy Digital Signage kojarzą się z nowoczesnością i odbiorcy postrzegają firmy bazujące na takich rozwiązaniach jako nowatorskie, postępowe, a nawet prestiżowe.

Jakie są zalety systemów Digital Signage?

Poza tym, że systemy Digital Signage są bardzo efektywne i dobrze odbierane przez społeczeństwo, mają też tę zaletę, że zapewniają korzystającym z nich przedsiębiorcom ogromne możliwości i mnóstwo wygód. Informacje umieszczane na cyfrowych nośnikach można dowolnie modyfikować, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów, a w dodatku można to robić zdalnie, w łatwy i prosty sposób. Ta elastyczność to duży plus, choćby dlatego, że pozwala na bieżąco reagować na nieoczekiwane zmiany, na przykład obniżki cen wprowadzane w ofertach sklepów. Dzięki temu nie musimy się martwić, że reklama, w którą zainwestowaliśmy, zaraz się zdezaktualizuje i trzeba będzie zainwestować w nową, jak to często bywa w przypadku tradycyjnych ulotek czy billboardów.

Kiedy warto inwestować w systemy Digital Signage?

Systemy Digital Signage sprawdzają się tam, gdzie zachodzi potrzeba optymalizacji komunikacji z klientem – a więc właściwie wszędzie. Można je zaimplementować praktycznie w każdej branży. Warto w nie zainwestować szczególnie wtedy, gdy zależy nam na wykreowaniu nowoczesnego wizerunku swojej firmy i dotarciu z przekazem do jak największego grona odbiorców. Oczywiście taka inwestycja to spory koszt, nie da się ukryć, ale pamiętajmy, że jest on jednorazowy, a narzędzia, które dzięki niemu zyskamy przyniosą wymierne korzyści i będą nam służyć przez wiele lat. W dłuższej perspektywie jest to więc niezaprzeczalna oszczędność.

Leave a reply